6 березня 2013 | Фоміна Віра

Єдиний в Україні „Водно-інформаційний центр”

Єдиний в Україні „Водно-інформаційний центр”

Здійснюючи екскурсію до Києва, ми відвідали Музей води. Хотіли б ознайомити віртуально з його експозиціями учнів нашої школи.

Водно-інформаційний центр (музей води) розташований в мальовничому місці, на одному з пагорбів у центральній частині міста Києва.
Споруди Центру, а це водонапірні башти та резервуари, побудовані більш 130 років тому, є фрагментом природно-культурного комплексу, відомого наразі як парк „Хрещатий”. Це місце, відоме раніше як Царський сад, закладений в 1743 р. за наказом імператриці Єлизавети Петрівни, являє собою величну пам‘ятку епохи українського барроко.
Головною прикрасою парку залишаються відомі всім мальовничі краєвиди, що відкриваються з великої кількості оглядових майданчиків та ”Мосту кохання”, а також реконструйовані старовинні водонапірні башти та резервуари, на базі яких 24 травня 2003 р. було відкрито перший в Україні водно-інформаційний центр.
Організація виставки ґрунтується на кругообігу води з чотирма основними складовими та "водним майданчиком":
1) природа - над та під поверхнею землі;
2) водозабір, підготовка та постачання;
3) водоспоживання та водовідведення;
4) обробка стічної води, очистка та скидання у природне середовище.
Експозиція розташована відповідно до загального порядку руху - відвідувач проходить від загальних складових природи до більш близьких речей, з якими ми стикаєтмося в побуті.

1. ВОДА НА ПОВЕРХНІ ЗЕМЛІ
Процес життєдіяльності людини неодмінно пов’язаний з забрудненням навколишнього середовища, а значить і води.
Дана експозиція характеризує гідросферу планети Земля, інформує про водні ресурси нашої держави, звертаючи увагу на те, що Україна – одна з найменш забезпечених питною водою країн в Європі.
Вихід з такого положення в прагненні світового співтовариства до сталого розвитку – такого гармонійного співіснування людини і природи, що не порушує екологічної рівноваги, не викликає процесів руйнування, деградації і погіршення умов життєдіяльності теперішніх та наступних поколінь.

2. ВОДА ПІД ЗЕМНОЮ ПОВЕРХНЕЮ
Скориставшись ліфтом, спускаємось під землю, де познайомились : з геологічною будовою земної кори, процесом фільтрації води, віком та глибиною залягання підземних вод, стародавніми та сучасними методами пошуку та подачі води споживачам.
Діюча модель артезіанської свердловини дає уявлення про роботу київських бюветів, як альтернативу централізованому водопостачанню.
Шум витоку води з пошкодженого трубопроводу, почутий в навушниках діагностичного приладу, не залишив нас байдужими і дає надію на вчасний дзвінок в аварійні служби.

3. ВОДОЗАБІР, ОЧИЩЕННЯ ТА ТРАНСПОРТУВАННЯ ВОДИ
У цій виставковій зоні ми познайомились з трьома незалежними джерелами водопостачання міста Києва, технологічним процесом водопідготовки, показниками якості питної води та шляхами транспортування питної води до кожного будинку.

4. ВОДОСПОЖИВАННЯ
Екологічний стан міста, регіону, країни в цілому багато в чому залежить від нашого поводження з водою в повсякденному житті.
Раціональне водокористування і є темою даної експозиції.

5. ВОДОВІДВЕДЕННЯ. ОЧИЩЕННЯ СТІЧНИХ ВОД
Бесіда біля велетенського унітазу, прогулянка каналізаційним колектором з цегли, пластику та залізобетону, експрес-перегляд сюжету про каналізаційні ріки центральної частини Києва переконали нас, що вода після використання нікуди не зникає, а по каналізаційній мережі міста спрямовується на очисні споруди Бортницької станції аерації.

6. СВІТ ВОДИ. КІНОТЕАТР МАНДРІВНИКА
Саме у безмежний світ води і потрапляють очищені стічні води, від якості очистки яких в значній мірі залежить екологічний стан головної артерії нашої країни – р. Дніпро.
Казковий грот з найяскравішими появами водної стихії від водоспаду до звичайного дощу з громом та блискавкою, виверженням гейзеру та виром підкреслюють водночас її тендітність, велич та непередбачуваність.
Завдяки кінотеатру мандрівника ми змогли здійснити віртуальну подорож мальовничими куточками світу.

7. ІГРОВИЙ МАЙДАНЧИК
На ігровому майданчику ми змогли погратися з мильними бульбашками, створити русло ріки, перевірити силу на водяному насосі та доторкнутися до рибок, відчувши єдність з усім живим на планеті.

Учні 9-б класу

Єдиний в Україні „Водно-інформаційний центр”

Єдиний в Україні „Водно-інформаційний центр”

Роздрукувати статтю
Категорія: Новини школи
Ви можете слідкувати за відповідями до цього запису через стрічку RSS 2.0. Ви можете залишити відгук, або зворотне посилання з Вашого власного сайту.