9 лютого 2015 | Фоміна Віра

Буду я навчатись мови золотої…

Мова-це великий скарб, який треба шанувати, берегти і плекати. Мова-неоціненне духовне багатство, яке народ передає з покоління в покоління,а також мудрість і славу, культуру і традиції,бо в рідному слові і материнська ласка, і мудрість земна.

Важливу роль у формуванні особистості дитини,зокрема в розвитку її мовлення, боротьбі за чистоту,належить сім’ї .

Побутує глибоко неправильна думка про те, що звукова сторона мовлення дитини  розвивається самостійно. Дехто з батьків не звертає належної уваги на формування звуковимови у дітей, а це негативно впливає на розвиток дитини.

Дитину з дефектами мовлення висміюють однолітки. Це призводить до розриву контакту,а пізніше вона замикається,стає роздратованою,страждає психіка.

Уважні батьки намагаються впливати на формування мовлення дитини,починаючи з раннього дитинства.

Дитина повинна чути правильну чітку мову,на цьому прикладі формується її мова. Правильна мова допомагає встановити контакти з оточуючими, передавати свої думки і бажання,сприяє успішному навчанню в школі.

Дітей слід учити правильно вимовляти звуки в словах і ставити наголос,користуватись відповідною інтонацією й правильно дихати під час мовлення.

Діти повинні правильно узгоджувати слова в реченні в роді , числі і відмінку,вживати слова з чергуванням звуків в основі,правильно будувати речення.

Загальна культура мовлення, а саме: вміння слухати звернену мову,дивитися в очі співрозмовника,не перебивати дорослих, не втручатися в їхню розмову - ось на що потрібно звернути увагу батькам.

Допомогу дітям з вадами мовлення надають логопеди,що працюють в дитячих садках, а також вчителі-логопеди,що працюють на шкільних  логопунктах.

4 лютого усі логопеди міста брали участь у семінарі-практикумі «Інтерактивні методи навчання «, який відбувся  у загальноосвітній  школі І-ІІІ ступенів №1.

Відкрите заняття на тему: «Закріплення правильної артикуляції звуку «ш» ,та його автоматизація» (на лексичному матеріалі «Птахи») відвідало 32 спеціалісти.

Учні 1-го класу виявили глибокі знання і вміння, які одержали на логопедичних заняттях. Діти швидко виконали завдання відшукати в тексті слово із звуком «ш», скласти з ним речення, розбити слово на склади, зробити звуковий аналіз.

Виразно і красиво діти читали вірші про птахів. Присутні були зачаровані піснею «Птахи», яку виконали учні.

А на запитання ,що ви побачили, слухаючи цю пісню, діти відповідали:

- Я бачив, як в’є гніздо голубонька для своїх дітей.

- Як журавель над луками вдалині летить.

- Як ластівка на втіху нам низько промайне.

А що ви почули, слухаючи цю пісню? На це запитання діти дали не менш змістовні відповіді:

- Я почув, як кує зозуленька.

- Як тьохкає соловей.

- Як жайвір десь дзвенить.

- Як дятел лунко стукає.

Відповіді переконали гостей,що розвиток мовлення учнів на належному рівні. На занятті діти вчилися дарувати велику любов до рідної природи, зокрема, до зимуючих птахів.

Висловлюю подяку тим учням, з якими проводила відкрите заняття. Це всього шестеро дітей першого класу: Крапивний Марк  (1-Б), Гончар Анатолій (1-Б),  Стоноженко Юлія (1-Б), Фурса Альона (1-Б), Малахова Анна (1-В), Яценко Ярослав (1-В). Вони просто молодці. Хоч  діти ще зовсім маленькі, наймолодші в нашій школі, але не розгубились витримали всі навантаження,вели себе красиво,а головне виявили міцні знання

Голуб(Мельников Богдан - 2-А) і Синичка (Лісанова Анастасія – 2-А), пернаті друзі,що завітали на наше свято,чудово виконали свою роль, внесли позитивні емоції.

Дякую батькам цих учнів, за виховання дітей. За підтримку і розуміння. Знайте, ваші діти - чудові!

Найщиріші слова вдячності за сприяння у проведенні семінару директору школи Гайдай І.Б., заступнику директора Баштан Н.В.

А також колегам: Гречаній О.М.,      Дудніковій О.М., Русановій О.В., Калініч О. М., Литвин Н.І., Кириленко С.В. Михайлик Л.В., Бойко О.Л. Бажаю всім жити дружно і щасливо, а ще берегти свою мову, бо це великий скарб.

                       Учитель-логопед вищої категорії ЗОШ №1  Макушенко В.О

IMG_0400 IMG_0402 IMG_0405 IMG_0406 IMG_0407


Роздрукувати статтю
Категорія: Новини школи
Ви можете слідкувати за відповідями до цього запису через стрічку RSS 2.0. Ви можете прокрутити до кінця та залишити відгук. Пінги в даний час не допускаються.