29 квітня 2015 | Фоміна Віра

Від невідомого до відомого

Image048З давніх-давен небо вражало уяву людей своєю загадковістю, але багато століть воно залишалось для них недосяжним, а тому священним.   Вночі примарне сяйво зір зачаровувало людей, тому вигадка прадавніх астрономів об’єднала окремі зорі у фігури людей і тварин – так з’явились назви сузір’їв. Потім були помічені світила, що рухаються серед зір, - їх назвали планетами. Перші  спроби пояснити таємничі небесні явища були зроблені у Давньому Єгипті та у Давній Греції ще на початку нашої ери, а єгипетські жерці склали перші карти зоряного неба.

Людина завжди хотіла літати в небі, як птах, а вдивляючись у темні глибини космосу, де таємничо мерехтять зорі, їй не давали спокою пи­тання: «Чи самотні ми у Всесвіті? Чи є брати за розумом і які вони?»

Полинути в блакить земної атмосфери й ще далі в космос, пізнати, що там є та що там відбувається — ось до чого тисячоліттями прагнула людина.

З легенд  давнини ми дізнаємося про перші спроби людини літати. Однією з них є легенда про Дедала та його сина Ікара.

Найталановитіший митець,  скульптор Дедал, щоб визволитися з неволі вибрав для своєї втечі небо для цього він набрав пір'я, по­скріплював його лляними нитками й воском і розпо­чав виготовлення чотирьох великих крил (для се­бе й сина Ікара). Батько дав поради синові щодо польоту. Вони одягнули крила на руки й злетіли. У швидкому польоті Ікар забув поради батька. Палаюче сонячне проміння розтопило віск, крила розлетілися в повітрі, і він упав зі страшенної ви­сочини в море та загинув.

А одним із перших, хто мріяв від­відати Місяць, був король Етан, який правив Ме­сопотамією ще 2300 років тому до нашої ери. Як оповідає легенда, він вирішив здійснити міжпла­нетну подорож на спині могутнього орла. Проте коли орел піднявся за хмари, у короля запаморо­чилося в голові — і він упав на землю.

За легендами, здійснив політ у небо і прославлений полководець давнини Олек­сандр Македонський . Він нібито запряг кількох голодних грифів і піднявся в небо. Спочатку Олександр бажав долетіти до «кінця сві­ту», а вже потім — на Місяць. Проте йому не по­щастило: піднявшись у небо, він побачив, що море згорнулося кільцями, мов гадюка, злякався цього й повернувся назад.

Здавна і наші предки тягнулися до зірок, до таємниць Всесвіту. Мабуть, оте нестримне бажання подолати земне тяжіння і  бодай на мить зазирнути за межі пре­красної планети підштовхнуло і наших земляків до геніальних відкриттів. Микола Кибальчич, Юрій Кондратюк, Костянтин Ціолковський, Сергій Корольов — особистості, які багато зро­били, щоб людство проклало дорогу в космос.

А 12 квітня, у 1961 році   Юрій  Гагарін на космічному кораблі "Восток"     вперше в світі здійснив орбітальний політ навколо Землі, і тим самим відкрив епоху пілотованих космічних польотів. Політ тривав 108 хвилин, із них 55 хвилин космонавт перебував у невагомості.

Ера польотів людини спочатку на літаку, а потім і у космічному кораблі відкрила для людства принципово нові можливості у подоланні відстані та швидкості руху.  Варто пам'ятати, що можливості нашого пізнання не обмежені, і за наявності наполегливої праці та терпіння ми можемо здолати будь-які перешкоди.

Тому навчання   астрономії в сучасній школі є основою для формування в учнів сучасного наукового світогляду, розуміння значення основних   астрономічних понять і законів для вирішення практичних потреб суспільства, розвитку інтелектуальних здібностей і пізнавальних інтересів школярів.

Курс «Астрономія» який вивчають учні 11 класу спрямований на розвиток загальнокультурної компетенції, розуміння астрономічних явищ, із якими людина стикається в повсякденному житті , показує взаємозв’язок астрономічної науки з іншими природничими та технічними науками. І як підтвердження тому, що наші учні замислюються над своїм існуванням у Всесвіті, прагнуть дізнатися про навколишній світ більше є  перемога учениці 11 класу Тютенко Анастасії  у міській олімпіаді з астрономії .

Не дивлячись на те, що в цьому році виповнилося  вже 54 роки з того дня, як вперше людина полетіла в космос, але і як  твердять науковці розвиток цієї галузі ще тільки починається  Отже, будемо впевнені, що наша держава не втратить ту нішу у світовій космонавтиці, яку вона до цього часу займала.

Роздрукувати статтю
Категорія: Новини школи
Ви можете слідкувати за відповідями до цього запису через стрічку RSS 2.0. Ви можете прокрутити до кінця та залишити відгук. Пінги в даний час не допускаються.