24 жовтня 2015 | Випускник 1993

Школа – це не тільки уроки. Школа-це відносини між людьми. Школа-це ціле життя.

.

«Мистецтво виховання має ту особливість, що майже всім воно здається справою знайомою
й зрозумілою, а іншим - навіть легкою, і тим
зрозумілішою і легшою здається воно,
чим менше людина з ним знайома теоретично і практично»
                                                                                                                (К.Ушинський)

Велику роль у співпраці батьків учнів і класного керівника відіграє батьківський комітет класу. Від злагодженості та відповідальності в його роботі залежить атмосфера класного колективу, взаємини батьків один з одним, спілкування дорослих і дітей.
«Умовно батьків можна розділити на три категорії. Перші — помічники — украй необхідні в житті будь-якого класу. Учитель їм довіряє і схильний уважно ставитися до їхніх проблем. Такі батьки у разі виникнення труднощів завжди спроможні обговорити їх відкрито і не соромлячись, розраховуючи на розуміння і дружню допомогу.
Другі — байдужі — їхнє ставлення незрозуміле, тому швидше щодо них виникає недовір'я: невідомо, чого від них чекати в критичну хвилину.
Треті — агресивні —будь-яка спроба спілкування з ними для вчителя є важкою та небезпечною» (Аромштамм М. Дом, в котором живет малыш. — Ярославль: Академия развития, 2001.)
Навіть якщо з навчанням у дитини все гаразд, часто необхідно поговорити про неї з людиною, яка спостерігає її у невідомих вам ситуаціях. Учитель може розповісти вам цікаві подробиці життя дитини, якісь факти, що залишились поза вашою увагою. Для цього вчителеві потрібно витратити додатковий, неробочий час, але для вас він його не пошкодує. Тому допомагайте школі. Шукайте спосіб допомогти вчителеві в організації класного життя та ніколи за жодних обставин не ігноруйте його прохання. Категорична заява батьків «Це мене не обходить!» — завжди дуже образлива для вчителя. Вона демонструє ваше нешанобливе ставлення до нього.
Багато батьків не хочуть йти в батьківський комітет саме тому, що бояться підозр щодо «нецільового використання» коштів або «здирства» грошей. Але такі підозри ніколи не виникають, якщо батьки бачать результати своїх вкладень — нову дошку, новорічні подарунки для дітей, що вибрані з любов'ю і вмінням тощо. Враховуючи, що гроші на шкільні потреби витрачаються за рішенням батьківських зборів та наявні необхідні документи фінансової звітності.
Немає нічого простішого, ніж скаржитися на постійне «збирання» грошей. Узяти грошове питання в свої руки і поклопотатися про те, щоб гроші, що сплачені батьками, поверталися до їхніх же дітей, — важче, але набагато ефективніше.
Допомагаючи вчителеві проводити дитячі свята, організовувати для дітей цікаві екскурсії та виїзди за місто, батьки сприяють тому, щоб клас був дружним, не розділявся на ворожі групи. Спільні походи в ліс, на берег річки або інші місця, де діти зможуть активно відпочити, а батьки зварити їм на вогнищі кашу та поспілкуватись, приносять багато користі всім учасникам позакласного заходу: згуртовують батьків і дітей між собою. Негативні враження батьків про школу, які здебільшого базуються просто на чутках, розчиняються без сліду у неофіційній дружній обстановці.
Від батьків залежить вибір додаткових занять, які проводитимуться в школі. На прохання батьків адміністрація школи може запросити педагога, який організує театральну студію, займатиметься з дітьми додатково танцями, спортивною боротьбою або поглибленим вивченням іноземної мови.
Зазвичай все, що потрібне, — це небагато ініціативи. Батьки можуть багато що зробити для того, щоб клас був затишним, щоб дітям у ньому було зручно навчатися.
Звісно, все це — додаткова робота. Але це робота в ім'я бла-гополуччя наших дітей. І до речі, ваша дитина зможе пишатися результатами вашої праці, ви дасте їй найважливіші уроки серйозного і відповідального ставлення до справи.
Їй буде приємно думати і говорити: «Це вікно вимила моя мама. Цю екскурсію організував мій тато». Заради цього варто згаяти час і докласти зусиль.

                                                                                                                                                                                                                                                                  М.Марунич, голова БК


Роздрукувати статтю
Ви можете слідкувати за відповідями до цього запису через стрічку RSS 2.0. Ви можете прокрутити до кінця та залишити відгук. Пінги в даний час не допускаються.