29 квітня 2022 | Фоміна Віра

Інформація про результати самооцінювання напряму діяльності «Освітнє середовище закладу освіти»

На виконання річного плану роботи школи на 2021-2022 навчальний рік упродовж 2021-2022 навчального року робочою групою школи здійснювалося самооцінювання напряму «Освітнє середовище закладу освіти».

Робочою групою закладу на основі спостережень, опитування та анкетування встановлено, що Смілянська загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів №1 Смілянської міської ради Черкаської області здійснює освітню діяльність у двох відокремлених корпусах. Територія закладу є безпечною. Під час спостереження за освітнім середовищем встановлено, що територія обох корпусів закладу огороджена та недоступна для несанкціонованого заїзду транспорту сторонніх осіб. У приміщення закладу допускаються виключно учасники освітнього процесу.

На території школи немає отруйних рослин, колючих кущів та сухих дерев. Огляд території на предмет безпечності здійснюється щоденно, територія школи освітлюється. Проте проведений огляд території виявив, що асфальтні доріжки, які сполучають корпуси №1 і №2 потребують ремонту.

Проєктна потужність закладу становить 900 учнів. У школі навчається  769 учнів, що не перевищує його проєктну потужність. Навчальні кабінети для учнів початкової школи знаходяться в окремому приміщенні корпусу №2. Для перших класів розміщені на першому та другому поверхах. Частина навчальних кабінетів початкової школи є прохідними. Учні 1-4 класів мають окремий спортивний майданчик, який обладнано ігровим та фізкультурно-спортивним обладнанням, що відповідає віковим особливостям учнів. Для здобувачів 5-9 та 10-11 класів обладнано окремі спортивні майданчики, волейбольний, баскетбольний та спортмайданчик фонду Кличків. Окрім цього у закладі є окремо обладнане сучасне футбольне поле із спеціальним покриттям. Проте асфальтне покриття на спортивному майданчику для ігрових видів спорту потребує оновлення.

Приміщення закладу є комфортними. Повітряно-тепловий режим навчальних приміщень відповідає вимогам Санітарного регламенту. Питний режим забезпечується індивідуально кожним учнем. Питні фонтанчики відповідно до протиепідемічних вимог не функціонують.

Раціонально використовуються приміщення. У закладі  функціонує 29 навчальних кабінетів: 12 кабінетів для початкової школи та 17 кабінетів для старшої: кабінет математики, фізики, української мови та літератури, біології, хімії, зарубіжної літератури, 2 кабінети англійської мови, 2 кабінети інформатики, географії та економіки. Усі навчальні приміщення використовуються в освітньому процесі. За результатами спостережень майже усі кабінети обладнані засобами навчання для виконання навчальних програм, у тому числі й відповідно до вимог Нової української школи. Усі навчальні кабінеті підключені до мережі Інтернет та забезпечені комп’ютерною технікою. Розклад навчальних занять складено згідно з освітньою програмою. Комплектування класів відбувається з урахуванням чисельності здобувачів освіти, площі навчальних приміщень.  Середня наповнюваність класів становить 26,5 учнів. Педагогічні працівники мають персональні робочі місця.  Для учасників освітнього процесу у достатній кількості облаштовані місця для відпочинку .

У закладі освіти проводиться щоденне вологе прибирання. Приміщення харчоблоку потребує ремонту. Перед входом у їдальню є рукомийники з проточною водою, рідке мило та електросушарки. У приміщенні їдальні є столи, стільці, місце для видачі готових страв, які регулярно миються. За результатами анкетування 45,8 % батьків зазначили, що їхні діти харчуються у їдальні, 24 % батьків не задоволені асортиментом харчування,10,2 % режимом харчування. 25 % учнів вважає, що харчування в їдальні є смачним та корисним, 42,9 % учнів приносять перекуси з дому. Серед причин, чому у не харчуються у їдальні, учні вказали такі: мають обіди з собою, таким було рішення сім’ї тощо.

У корпусі №2 для учнів початкової школи облаштовано сім санвузлів, у корпусі №1 для учнів 5-11 класів – два санвузли, окремо для хлопців та дівчат. Для працівників закладу функціонують два окремі санвузли. Туалети облаштовані відповідно до санітарно-гігієнічних вимог діючого санітарного регламенту: кабінки закриваються, є рідке мило, електросушарки.

Для учасників освітнього процесу регулярно проводяться навчання/інструктажі з охорони праці, безпеки життєдіяльності, пожежної безпеки, правил поведінки в умовах надзвичайних ситуацій, інструктажі з домедичної допомоги, про що вказали 96,4 % учнів.

Робочою групою під час спостереження за навчальними заняттями та поведінкою учнів під час перерв встановлено, що учасники освітнього процесу в основному дотримуються вимог щодо охорони праці, безпеки життєдіяльності, пожежної безпеки, правил поведінки. Правила поведінки та безпеки життєдіяльності оприлюднені у щоденниках учнів.

Під час спостереження виявлено, що на комп’ютерах у кабінетах інформатики встановлено програмне забезпечення для блокування реклами та небажаного контенту. Проте таке програмне забезпечення відсутнє у навчальних кабінетах. За результатами анкетування 96,4 % учнів та 80 % батьків відмітили, що заклад інформує їх щодо безпечного використання мережі Інтернет через інформаційні заходи та групу у додатку Viber.

За результати опитування батьків, керівника закладу, заступників директора та практичного психолога з’ясовано, що у школі налагоджено систему адаптації учнів до освітнього процесу. За результатами анкетування у 74,4 % учнів 1-х класів не виникали проблеми з адаптацією до навчання, у 23,1 % - іноді виникали і у 2,5 % були проблеми з адаптацією.  З учнями, які мають низький рівень адаптації проводиться індивідуальна робота психологом та класним керівником. Педагогічні працівники погоджуються з тим, що у школі здійснюються заходи, які допомагають учителям адаптуватися до змін умов праці: проводяться майтер-класи, практикується наставництво, взаємодопомога по впровадженню навчання з використанням дистанційних технологій.

У закладі освіти розроблений, затверджений та оприлюднений на веб-сайті План заходів, спрямованих на запобігання та протидію булінгу (цькуванню). У Плані передбачено інформаційно-профілактичні заходи, тренінгові заняття, ігри, виховні години, консультації, поради учням та батькам. Розроблений відповідний алгоритм дій, який висвітлений на сайті закладу. Переважна більшість учнів, які взяли участь в анкетуванні (85,7%) почувають себе безпечно та комфортно у школі, 14,3 % не почувають себе у безпеці. Заклад співпрацює з представниками правоохоронних органів з питань запобігання та протидії булінгу.  За результатами анкетування батьків, більшість зазначили, що робота з ними щодо попередження та зниження рівня дискримінації і насилля проводиться постійно або часто, незначна кількість батьків відповіли, що відповідна робота не проводиться.

У школі забезпечено дотримання етичних норм, поваги до гідності, прав і свобод людини, визначеними правилами поведінки учасників освітнього процесу. За результатами анкетування майже всі батьки (91,1%) та 85,7% учнів ознайомлені й приймають правила поведінки, що діють у школі.

Заклад здійснює аналіз причин відсутності учнів на заняттях. Класні керівники заповнюють окремий журнал відвідування, де вказуються причини відсутності учнів у школі. Також класні керівники ведуть облік відвідування  учнями школи у класному журналі та електронному журналі у системі Єдина школа. Контроль за відвідуванням учнів покладено на заступників директора з навчально-виховної роботи. За результатами аналізу стану відвідування проводяться профілактичні заходи та заходи реагування в разі виявлення порушення: відвідування таких учнів вдома і складання відповідного акту.

На даний момент у закладі немає учнів з особливими освітніми потребами, тому інклюзивне навчання буде організовано за потреби. У разі потреби заклад буде співпрацювати з інклюзивно-ресурсним центром щодо психолого-педагогічного супроводу дітей з особливими освітніми потребами.

Висота парт регулюється у кабінетах початкової школи, які обладнані відповідно до вимог Нової української школи.

У процесі спостереження за навчальними заняттями робочою групою встановлено, що у школі формуються навички здорового способу життя та екологічно доцільної поведінки здобувачів освіти під час викладання окремих предметів. У ході анкетування учні зазначили, що під час навчальних занять лабораторне обладнання використовується іноді,  комп’ютерна техніка та програми, інтернет, наочність - постійно або часто, моделі, макети, гербарії - іноді, колекції і спортивний інвентар – постійно.

У бібліотеці закладу є доступ до мережі Інтернет, облаштовано зону для роботи з комп’ютерами, літературою, власними гаджетами. За результатами опитування учнів та шкільного бібліотекаря бібліотеку найчастіше відвідують учні початкових класів, старші та середні класи – іноді.


Ви можете слідкувати за відповідями до цього запису через стрічку RSS 2.0. Ви можете прокрутити до кінця та залишити відгук. Пінги в даний час не допускаються.