9 листопада 2015 | Фоміна Віра

Профорієнтація учнівської молоді

Image159 Image161   Світ професій безмежний. Тож недооцінити значення вибору майбутнього фаху неможна. Адже професія людини – це її життєвий шлях, в певній мірі – її доля. Тому достатньо велика увага приділяється у нашій школі профорієнтаційній роботі, особливо з учнями 9-х, 11-х класів.

Засоби інформації повідомляють,  що зростає чисельність випускників, які не мають визначених професійних планів. Основна причина цього – відсутність інформації, що стосується питань професійного вибору в сучасних соціально-економічних умовах, а також незнання своїх особистісних психофізіологічних особливостей та можливостей. Адже не секрет, що навіть в разі «вдалого» вибору професії, що користується попитом на ринку праці, може виникнути проблема подальшого працевлаштування, оскільки працедавців цікавить перш за все високий рівень кваліфікації працівника та досвід роботи за професією.

Професійна орієнтація учнів покликана сприяти своєчасному, свідомому професійному вибору з врахуванням індивідуально-психологічних характеристик людини та потреб економіки в робочій силі. Дуже часто необдуманий професійний вибір призводить до того, що випускники професійно-технічних, вищих навчальних закладів не можуть працевлаштуватися за обраним фахом, а особи без професії, особливо випускники шкіл – знайти відповідний вид професійної діяльності.

Профорієнтаційна робота передбачає формування в учнівської молоді професійної перспективи – розгорнутих життєвих планів, спрямованих на вибір професії і ствердження себе як суб’єкта професійної діяльності.

Нещодавно у нашій школі пройшов тиждень профорієнтації (відповідальна Фоміна Н.Е.).  Учні школи були залучені до різних профорієнтаційних заходів, які дали можливість їм ознайомитися з новими професіями, які виникають на ринку праці. В усіх класах пройшли інформаційні вісники на тему «Вибір професії – вибір долі». Учні 10-11 класів долучились до виготовлення та представлення «Професійного гороскопу». Класні керівники 2-3 класів запропонували учням взяти участь у «Марафоні загадок про професії». Цікавою була профорієнтаційна гра «Подорож у світ професій», в якій брали участь учні 8-9 класів. У фойє школи була підготовлена фотовиставка «Професії моїх батьків», до якої долучились учні 5-7 класів. Практичний психолог Силка Н.А. здійснила анкетування учнів 9-х класів «Я і моя майбутня професія».

Учні 11 класів долучились до Проекту «Моя Кар’єра», який реалізується Програмою розвитку ООН в Україні у партнерстві з Міністерством освіти і науки України, Міністерством молоді та спорту України та іншими партнерами. Цей тест визначає не тільки інтереси та здібності підлітка, а також ступінь самовизначення дитини, здатність до прогнозування, здатність сприймати критику, взаємодіяти з іншими людьми та вирішувати проблеми. За результатами тесту одинадцятикласники  мали змогу визначити не лише професії, які підходять конкретній дитині найбільше, а також дізнатись чи варто, наприклад, здобувати освіту в іншому місті чи за кордоном.

 

                          С.І.Палієва, заступник директора з виховної роботи


Роздрукувати статтю
Категорія: Новини школи
Ви можете слідкувати за відповідями до цього запису через стрічку RSS 2.0. Ви можете прокрутити до кінця та залишити відгук. Пінги в даний час не допускаються.