11 січня 2024 | Фоміна Віра

Результати самооцінювання напряму освітньої діяльності «Освітнє середовище закладу освіти» у 2023-2024 навчальному році

На виконання річного плану роботи школи на 2023-2024 навчальний рік упродовж вересня-листопада 2023-2024 навчального року робочою групою школи здійснювалося самооцінювання напряму «Освітнє середовище закладу освіти».

Робочою групою закладу на основі спостережень, опитування та анкетування встановлено, що Смілянська загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів №1 Смілянської міської ради Черкаської області здійснює освітню діяльність у двох відокремлених корпусах. Територія закладу є безпечною. Під час спостереження за освітнім середовищем встановлено, що територія обох корпусів закладу огороджена та недоступна для несанкціонованого заїзду транспорту сторонніх осіб. У приміщення закладу допускаються виключно учасники освітнього процесу.

На території школи немає отруйних рослин, колючих кущів та сухих дерев. Огляд території на предмет безпечності здійснюється щоденно, територія школи освітлюється. Проте проведений огляд території виявив, що асфальтні доріжки корпусу №2 потребують ремонту.

Проєктна потужність закладу становить 900 учнів. У школі навчається  763 учні, що не перевищує його проєктну потужність. Навчальні кабінети для учнів початкових класів знаходяться в окремому приміщенні корпусу №2. Для перших класів розміщені на першому та другому поверхах. Частина навчальних кабінетів початкової школи є прохідними(раніше це був дитячий садочок). Учні 1-4 класів мають окремий спортивний майданчик, який обладнано ігровим та фізкультурно-спортивним обладнанням, що відповідає віковим особливостям учнів. Для здобувачів 5-9 та 10-11 класів обладнано окремий спортивний майданчик, на якому розміщені волейбольний, баскетбольний та спортмайданчик фонду Кличків. Окрім цього у закладі є окремо обладнане сучасне футбольне поле із штучним покриттям. Проте асфальтне покриття на спортивному майданчику корпусу №1 потребує заміни на сучасне гумове.

Приміщення закладу є комфортними. Повітряно-тепловий режим навчальних приміщень відповідає вимогам Санітарного регламенту. Питний режим забезпечується індивідуально кожним учнем. Питні фонтанчики відповідно до протиепідемічних вимог не функціонують.

У закладі раціонально використовуються приміщення. Функціонує 30 навчальних кабінетів: 12 кабінетів для початкової школи та 18 кабінетів для старшої: кабінет математики, фізики, української мови та літератури, біології, хімії, зарубіжної літератури, 2 кабінети англійської мови, 2 кабінети інформатики географії та економіки. Усі навчальні приміщення використовуються в освітньому процесі. За результатами спостережень майже усі кабінети обладнані засобами навчання для виконання навчальних програм, у тому числі й відповідно до вимог Нової української школи. Усі навчальні кабінеті підключені до мережі Інтернет та забезпечені комп’ютерною технікою. Розклад навчальних занять складено згідно з освітньою програмою. Комплектування класів відбувається з урахуванням чисельності здобувачів освіти, площі навчальних приміщень.  Середня наповнюваність класів становить 26,6 учнів. Педагогічні працівники мають персональні робочі місця.  Для учасників освітнього процесу у достатній кількості облаштовані місця для відпочинку.

У зв’язку з веденням воєнного стану в країні та на виконання наказу від №159 від 01.09.2023 року навчання у школі здійснюється у змішаній формі. Оскільки заклад не має власного укриття, тому укладено договір на використання захисної споруди за адресою вул. Трипільська,6 як найпростішого укриття для учасників освітнього процесу. Також у закладі розроблено і затверджено алгоритми дій у разі виникнення пожежі та сигналу «Повітряна тривога». Під час опитування 100% учасників освітнього процесу зазначили, що ознайомлені з даними алгоритмами.

У закладі освіти проводиться щоденне вологе прибирання усіх приміщень. Приміщення їдальні потребує ремонту. Перед входом в обідню залу їдальні є рукомийники з проточною водою, рідке мило та електросушарки. У приміщенні їдальні є столи, стільці, місце для видачі готових страв, які регулярно миються. У зв’язку із ситуацією, що склалася в країні навчання у школі відбувається у змішаній формі, тому гаряче харчування не здійснюється.            У корпусі №2 для учнів початкової школи облаштовано сім санвузлів, у корпусі №1 для учнів 5-11 класів – два санвузли, окремо для хлопців та дівчат. Для працівників закладу функціонують два окремі санвузли. Туалети облаштовані відповідно до санітарно-гігієнічних вимог діючого санітарного регламенту: кабінки закриваються, є рідке мило, електросушарки.

Для учасників освітнього процесу регулярно проводяться навчання/інструктажі з охорони праці, безпеки життєдіяльності, пожежної безпеки, правил поведінки в умовах надзвичайних ситуацій, інструктажі з домедичної допомоги,  що підтвердили  100%  опитаних учасників освітнього процесу.

Робочою групою під час спостереження за навчальними заняттями та поведінкою учнів  встановлено, що учасники освітнього процесу в основному дотримуються правил поведінки. Правила поведінки та безпеки життєдіяльності оприлюднені на сайті школи та у класних групах через додаток Viber.

Під час спостереження виявлено, що на комп’ютерах у кабінетах інформатики встановлено програмне забезпечення для блокування реклами та небажаного контенту. Проте таке програмне забезпечення відсутнє у навчальних кабінетах. За результатами анкетування та опитування 93,2 % учнів та 92 % батьків відмітили, що заклад інформує їх щодо безпечного використання мережі Інтернет через інформаційні заходи та групу у додатку Viber.

За результатами опитування батьків, керівника закладу, заступників та практичного психолога з’ясовано, що у школі налагоджено систему адаптації учнів до освітнього процесу. Відповідно до результатів анкетування батьків учнів 1-х класів 86,1 % дітей пристосувалися до шкільного режиму, 11,1% частково, 2,8% - поки що не пристосувалися. З учнями, які мають низький рівень адаптації проводиться індивідуальна робота психологом та класним керівником. Педагогічні працівники погоджуються з тим, що у школі здійснюються заходи, які допомагають учителям адаптуватися до змін умов праці: проводяться майтер-класи, практикується наставництво, взаємодопомога по впровадженню навчання з використанням дистанційних технологій.

У закладі освіти розроблений, затверджений та оприлюднений на веб-сайті План заходів, спрямованих на запобігання та протидію булінгу (цькуванню). У Плані передбачено інформаційно - профілактичні заходи, тренінгові заняття, ігри, виховні години, консультації, поради учням та батькам. Розроблений відповідний алгоритм дій, який висвітлений на сайті закладу. Заклад співпрацює з представниками правоохоронних органів з питань запобігання та протидії булінгу.  За результатами опитування та анкетування учасників освітнього процесу, більшість зазначили, що робота з ними щодо попередження та зниження рівня дискримінації і насилля проводиться постійно або часто 91,2%, 8,8 % зазначили, що дана робота проводиться не більше 1-2 разів на рік.

Середовище закладу є безпечним і психологічно комфортним, так вважать 84,2 % учасників освітнього процесу, переважно так – 15,8 %. 68,4 % педагогів цілком задоволені освітнім середовищем та умовами праці, 31,6% - переважно задоволені.

Практично 100 % опитаних учасників освітнього процесу зазначили, що у школі розроблені алгоритми дій у разі нещасного випадку з учасниками освітнього процесу і усі учасники дотримуються його. Також 100 % опитаних  зазначили, що у закладі постійно реагують на випадки травмування або погіршення самопочуття здобувачів освіти під час освітнього процесу.

У школі забезпечено дотримання етичних норм, поваги до гідності, прав і свобод людини, визначеними правилами поведінки учасників освітнього процесу. За результатами анкетування 86,1%  зазначили, що учні ознайомлені й приймають правила поведінки, що діють у школі, 16,1 % незавжди дотримуються цих правил.

Заклад здійснює аналіз причин відсутності учнів на заняттях. Класні керівники заповнюють окремий журнал відвідування, де вказуються причини відсутності учнів у школі. Також класні керівники відмічають пропуски уроків учнів у класному журналі та електронному журналі у системі Єдина школа. Контроль за відвідуванням учнів покладено на заступників директора з навчально-виховної роботи. За результатами аналізу стану відвідування проводяться профілактичні заходи та заходи реагування в разі виявлення порушення: відвідування таких учнів вдома і складання відповідного акту.

На даний момент у закладі немає учнів з особливими освітніми потребами, тому інклюзивне навчання буде організовано за потреби. У разі потреби заклад буде співпрацювати з інклюзивно-ресурсним центром щодо психолого-педагогічного супроводу дітей з особливими освітніми потребами.

Заклад забезпечено шкільними меблями. Висота парт регулюється у кабінетах початкової школи, які обладнані відповідно до вимог Нової української школи.

У процесі спостереження за навчальними заняттями робочою групою встановлено, що у школі формуються навички здорового способу життя та екологічно доцільної поведінки здобувачів освіти під час викладання окремих предметів. У ході опитування учні зазначили, що під час навчальних занять лабораторне обладнання використовується іноді,  комп’ютерна техніка та програми, інтернет, наочність - постійно або часто, моделі, макети, гербарії - іноді, колекції і спортивний інвентар – постійно.

У бібліотеці закладу є доступ до мережі Інтернет, облаштовано зону для роботи з комп’ютерами, літературою, власними гаджетами. За результати опитування учнів та шкільного бібліотекаря бібліотеку найчастіше відвідують учні початкових класів, старші та середні класи – іноді.

 

Рівні оцінювання за вимогами:

  • Забезпечення комфортних і безпечних умов навчання та праці – високий
  • Створення освітнього середовища, вільного від будь-яких форм насильства та дискримінації – високий
  • Формування інклюзивного, розвивального та мотивуючого до навчання освітнього простору – достатній

Ви можете слідкувати за відповідями до цього запису через стрічку RSS 2.0. Коментарі та пінги в даний час закриті.

Коментарі закриті.