4 грудня 2020 | Фоміна Віра

Розвиваємо мовлення

Поради для батьків

  1. Радійте Вашій дитині!
  2. Розмовляйте з дитиною спокійним голосом. Для дитини Ви — зразок мовлення, адже вона вчиться мови, наслідуючи, слухаючи, спостерігаючи. Ваша дитина буде говорити так, як Ви. Малюк успішніше засвоює мову тоді, коли дорослі слухають його, спілкуються, розмовляють. Виявляйте готовність слухати. Якщо роль слухача Вас втомлює, якщо Ви поспішаєте, не забувайте: терпіння, виявлене в дошкільний період, суттєво полегшить ваші проблеми в майбутньому.
  3. Щодня читайте дитині. Розучуйте скоромовки, чистомовки.
  4. Приділяйте дитині якомога більше часу. Саме в дошкільні роки закладаються основи впевненості в собі та успішного спілкування поза сім'єю. Від рівня раннього мовленнєвого розвитку залежатиме подальший процес росту дитини в школі.
  5. Не забувайте, що мова та мовлення краще розвиваються в атмосфері спокою, безпеки та любові.
  6. У кожної дитини свій темперамент, свої потреби, інтереси. Поважайте її неповторність.
  7. Розвивайте основні лінії дошкільного дитинства — вміння слухати, бачити, відчувати.
  8. Допомагайте дитині розвивати дрібну моторику м'язів руки, аби їй було легше опановувати письмо. Для цього необхідно вчити малюка вирізати, малювати, зафарбовувати, будувати, складати невеликі за розміром деталі, зображення. Навчіть дитину зав’язувати та розв’язувати вузлики.
  9. Забезпечуйте можливості та умови для повноцінної гри. Гра — це провідна діяльність дошкільника. «Чим краще дитина грається, тим краще вона підготовлена до навчання у школі».
  10. Допомагайте дитині осягнути склад числа. Немає необхідності, щоб вона механічно лічила до 100 і більше. Нехай рахує до 10-20, але особливо важливо розуміти і знати, з яких чисел складається 5 , а з яких — 7 тощо. Це є основою понятійного мислення, розуміння основ математики, а не механічного запам’ятовування.
  11. Працюйте над розвитком пам'яті малюка, його уваги, мислення. Для цього пропонується багато ігор, головоломок, задач у малюнках, лабіринтів тощо в різних періодичних та інших виданнях.
  12. Запровадьте в сім'ї єдиний режим і дотримуйтеся його виконання (обов'язково всі члени родини).
  13. Дитина повинна мати певне доручення і відповідати за його виконання.
  14. Необхідною умовою емоційно-вольового розвитку малюка є спільність вимог до нього з боку всіх членів родини.

Розвивально-творчі завдання

  • вирішення мовно-логічних задач
  • складання небилиць, фантазування
  • вигадування загадок
  • аналітичні, конструктивні, творчі вправи
  • гра-змагання «Хочу все знати»
  • «Мандрівка Країною Запитань»
  • Клуб «Чомучки»
  • креативні ігри: «Чарівні перетворення»
  • «Чомучкові потрібна ваша порада»
  • «Хто найдопитливіший?»

Розвиток емоційної виразності

  • Приділяйте дитині достатньо уваги, не дозволяйте відчути себе забутою та покинутою. Розширюйте коло спілкування дитини, намагайтеся, щоб вона почувала себе спокійно в різних місцях та з різними людьми.
  • Своєю поведінкою показуйте дитині приклад ефективного спілкування . стримуйте свої емоції, коли дитина не підкоряється вам та проявляє самостійність.
  • Спробуйте спокійно пояснити йому свої вимоги або переключіть його увагу.
  • Пам’ятайте, що крик та підвищення голосу – неефективні засоби спілкування з малюком.
  • Не вживайте таких слів, які «замикають» дитину («неправильно», «невірно», «сядь», «помовчи», «не думаєш»).
  • Не критикуйте дитину за неуспішність.
  • Не порівнюйте  її з іншими.
  • Показуйте свою любов.
  • Емоційно насичуйте мовне спілкування. Використовуйте пісеньки, віршики, приказки, загадки, гумор.
  • Створюйте для дитини ситуації успіху, захоплення, спонукайте до висловлювання.
  • Навчіть дитину помічати красу навколишнього світу та радіти їй.
  • Не намагайтеся подолати всі труднощі за малюка.
  • Заохочуйте його ініціативу, нехай дитина сама виконує доступні для нього завдання та отримує задоволення від зробленого.
  • Не заважайте дитині думати, приймати рішення, і напередодні вступу до школи ви отримаєте  достатньо розвинену особистість!


Ви можете слідкувати за відповідями до цього запису через стрічку RSS 2.0. Ви можете прокрутити до кінця та залишити відгук. Пінги в даний час не допускаються.